Servicii foto video legale sau nu, daca pretul este mic?
04/24/2018

Succesiunea momentelor, timp si ce se intampla?

Succesiunea momentelor, timp si ce se intampla?

A cunoaste succesiunea momentelor este un element important in realizarea unui eveniment de succes.

Poate de multe ori va puneti intrebarea … „Oare ce trebuie sa fac prima data si cand?”. Datorita experientei mele de cel putin 12 ani de evenimente, imi permit sa ma aventurez in a explica cat mai detaliat … cand, de ce si cum sa alegem momentele. Nu toate momentele sunt importante si nu toate trebuie alese (zona, traditii, buget). Trebuie sa recunosc ca o parte sunt obligatorii ca si cronologie, fara de care nu se poate organiza evenimentul   

Pregatirea mirelui / miresei (2-3 ore) – un moment pe cat de frumos pe atat de obositor (noroc ca este la inceput).

Aici este locul cel mai sensibil din eveniment, deoarece se suprapun doua parti emotionale si anume:
emotia inceputului de eveniment (cand inca nu stim ce va urma si daca totul este pregatit)
emotia senzatiei de parasire a casei (mai ales in locatiile personale – acasa la parinti).

Aici, noi ca si prestatori de servicii (de regula) intampinam cele mai multe probleme. Locatia nefiind cunoscuta, trebuie sa ne adaptam diferitelor situatii. Locurile inghesuite (cea mai mare problema), aglomeratie de rude care iti vor toate „binele” si „stiu tot si nimic”, diferite obiceiuri „mai mult sau mai putin cunoscute ”.  Intotdeauna ii sfatuim pe  miri sa aleaga o locatie de pregatire confortabila lor, aerisita, spatioasa si linistita. Va recomandam cu mare caldura camerele de hotel.

Cu o investitie minima, scapati si de eventualele discutii inevitabile ale invitatilor „uite ce TV are, dar de ce.., etc.”

Binenteles ca o locatie deosebita va conlucra si la realizarea unei povesti deosebile.

La nasi (10-20 min)– de ceva timp in urma, multe cupluri aleg ca nasii sa astepte direct la mireasa sau sa vina la mire. Poate va intrebati … de ce? … din mai multe motive si anume: se evita drumurile mire-nasi-mireasa, se evita o pregatire (cheltuiala) suplimentara a nasilor (si asa au destul de cheltuit), in multe situatii se intarzie mult (nu sunt gata nasii) astfel incat pregatirea la mireasa se reduce semnificativ (uneori chiar nu este timp de nimic).

Este o etapa in care multi fotografi si videografi nu participa, tocmai pentru a avea timp mai mult pentru pregatirea miresei. (asa se evita ca timpul de pregatire a mirelui sa fie de 2 ore si la mireasa de 5 minute – mai ales in situatia in care serviciile sunt singulare).

Primaria (5-15 min)– in ultima perioada, acolo unde locatia permite, cununia civila se tine si acasa / restaurant, etc…in aer liber. Binenteles ca acestea fiind cazuri izolate, marea majoritate a cununiilor civile se tin la Casa Casatoriilor. Aici este mai simplu deoarece, de multe ori momentul este foarte savurat de participanti (oficial, din acest moment sunteti casatoriti). De retinut ca documentele OBLIGATORII pentru a putea participa la acest eveniment sunt BULETINELE MIRILOR si a 2 MARTORI.

Fara aceste documente, cununia civila nu se desfasoara. Inca ceva foarte important, fiind o institutie publica ce se ghideaza dupa regulamente strict Constitutionale, oficierea este legala si realizata doar daca se pronunta cuvantul „DA” (de evitat – Cred ca.., Ma mai gandesc.., Nu pot sa spun inca.., Sa vedem ce spune… sau raspunsuri in alta limba decat cea oficiala). Din pacate, s-au intamplat si surprize ca unele cununii sa nu fie oficiate sau amanate cateva ore din cauza acestor „glume’. Atentie si cu bauturile alcoolice, deoarece unele primarii nu permit acest lucru (consumul de bauturi alcoolice in spatii publice se amendeaza).

Biserica (30-90 min) – pentru multe persoane, acest moment este mai mult obligatoriu decat preferential. Multi il descriu ca pe un moment plictisitor si obositor. Trebuie sa recunoastem insa ca daca locatia este bine aleasa si frumoasa, momentul devine extraordinar. Marea majoritate a bisericilor (catolice, ortodoxe, penticlostale, etc..) au locuri pe scaune pentru invitati. Din punct de vedere al nostru, ca si fotografi si videografi, va sfatuim sa incercati sa evitati sa aveti la cununia religioasa mai mult de un preot.

Cu cat numarul creste, evenimentul devine mai obositor pentru invitati, cheltuielile ulterioare cresc. Pe noi ca si „regizori” ne puneti in imposibilitatea se a mai putea realiza o poveste (de multe ori se intampla 2-3 momente in paralel). Incercati sa va alegeti o biserica cat mai apropiata de voi sufleteste si un preot care va cunoaste (poate spune ceva frumos despre voi).

Cand nu cunoasteti aceste locatii, nu ezitati sa discutati cu fotograful si videograful (din experienta, va pot sugera). De retinut ca documentul OBLIGATORIU pentru a putea participa la acest eveniment este CERTIFICATUL DE CASATORIE (de la Primarie).

Totodata, nu uitati si de verghete … daca nu vreti sa imprumutati unele, vin (alb), piscoturi (cozonac), miere (in anumite zone), covor (in Moldova). Incercati sa fiti fericiti pe toata perioada slujbei deoarece o privire plictisita se va reflecta in imaginile surprinse de catre fotograf/videograf. In acelasi timp, nu apropiati prea mult lumanarea de corp, deoarece mirosul de lumanare / ceara topita induce semnificativ o stare de lesin/oboseala/disconfort. Sfat: sa aveti in permanenta un servetel umed cu miros placut (lamaie/portocala) si in apropiere un pahar cu apa (asta daca stiti ca sunteti mai sensibili).

Sedinta foto (30-90 min – ziua evenimentului) – aceasta parte depinde extraordinar de mult atat de dispozitia mirilor. Ca si sfat, incercati ca in ziua evenimentului sa va dozati efortul strict pe celelalte momente si pe sedinta foto cu rudele si invitatii.  Fotografiile artistice cu mirii, de preferat se stabileste o alta zi (la 2-3 zile dupa eveniment). Fiind deja o zi foarte incarcata si obositoare, multi miri deja sunt foarte obositi pentru acest moment foarte important. Culmea se suprapune exact cu perioada in care invitatii „asteapta, suna, confirma prezenta/lipsa la eveniment”.

Restaurant (7-10 ore) – aceasta este momentul de glorie, momentul cel mai asteptat de toti invitatii si mai ales de voi, mirii. Este momentul in care va puteti relaxa, momentul in care buna dispozitie este la ea acasa. Momentul in care echilibrul atentiei se muta de pe voi pe ringul de dans / formatie. De preferat sa stabiliti ca masa mirilor sa fie in apropierea ringului de dans. Mirii trebuie sa supravegheze ringul si sa il animeze cu prezenta.

Chiar daca nu stiti sa dansati, lipsa voastra din ring induce o stare de plictiseala a invitatilor (evitati discutii „daca nici ei nu danseaza…atunci …”).

Nu incercati sa investiti inutil in tot felul de stelute, fluturasi si alte tipuri de marturii. De regula „atentia invitatilor este directionata strict catre ring si distractie, nicidecum la accesorii scumpe”. Aici, la sala, trebuie sa acordati o mare atentie TUTUROR invitatilor, indiferent ca va sunt aporpiati sau nu, pentru ca toti (daca au venit) inseamna ca sunt acolo pentru voi. Indiferent ca le spuneti un simplu „Buna seara” sau „Ooooooo… de cand nu ne-am vazut..” conteaza foarte mult.

Inca un element ffff important, de care foarte putini miri tin cont, este  – ASEZAREA LA MESE. Eu din experianta sugerez sa nu il „obligati” sa stea acolo sau acolo, langa X sau Y. Cel mai bun sfat, directionatii spre anumite ZONE nu LOCURI. Tineretul aproape de ring (ei sunt cei care o sa ridice atmosfera si suporta agitatia) si cei mai putin tineri…mai spre exterior. Nu cred ca vrei sa vezi langa ring …un invitat „plictisit”.

Legat de asezarea la mese, si eu am patit (ca invitat). Am venit printre primii invitati dar „logica” mirilor a fost sa ma „plaseze” langa necunoscuti sau fumatori (eu fiind nefumator). Cheful meu s-a pierdut in primele 5 minute din eveniment (plecam de regula pana la jumatatea evenimentului). Pentru a aseza invitatii exact pe locuri, trebuie sa ii cunoasteti foarte bine, sa le stiti „viciile” – vorbareti, glumeti, consumatori inraiti sau fumatori si mai ales trebuie sa le stiti prietenii/dusmanii.

Am intalnit cazuri in care invitatii, culmea, s-au certat cu 2 zile inainte de eveniment. Tot culmea au fost plasati…la aceeasi masa (normal si logic…o pereche a plecat). Exista si varianta (cea mai incomoda si des intalnita) in care invitatii „schimba/inlocuiesc” numele de pe mese. Multi vin la inceput si rotesc invitatiile de pe mese, pentru a fi mai aproape de altcineva la alta masa. Atunci apar cele mai mari probleme, deoarece vii cu invitatul si nu mai are loc masa. De aici incepe distractia (detectiv te numesti). Sunt elemente care din vorbe nu aduc mari batai de cap, dar in realitate pot schimba soarta unui eveniment.

Atentie si la muzica, aceasta facand atmosfera placuta. Genurile muzicale sunt foarte importante si trebuie adaptate invitatilor, ei fiind „finantatorii” evenimentului  (nu cautati sa o adaptati strict voua).

Un sfat final, incercati sa zambiti tot timpul, sa aratati tuturor ca va iubiti si nu aratati ca va supara ceva (indiferent daca aveti motive). Dragostea trebuie sa pluteasca in aer.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *