Prioritizarea serviciilor duce la un eveniment de succes.
Este foarte important sa stim care sunt prioritatile si cand este timpul sa le alegem, astfel incat sa nu avem surprize. Nu o sa discut despre exact toate serviciile, pentru ca nu m-am ocupat de ele. O sa fac o clasificare prioritizarea serviciilor (nu discutam aici despre tinute, accesorii tinute .. care pot fi alese uneori chiar si in ultima zi).
Ca si o ordine aproximativa, prioritizarea serviciiilor se face astfel:
Restaurantul – locatia este foarte importanta, pentru ca este locul unde se vor cumula toate celelelte servicii. Aspectul si calitatea acestuia dau imaginea de ansamblu a evenimentului. Degeaba totul este perfect si te ploua in cap, este frig / cald, mancare de proasta calitate, departe de orice mijloc de transport, etc.
De regula este bine sa va „rezervati” 3-4 date la locatia dorita, astfel incat sa puteti alege si in functie de aspectul urmator. Aici se poate discuta si despre aranjamente (de regula au colaboratori). Alegerea se face cu cel putin 18-24 luni inainte de eveniment.
Formatia / D.J-ul – de regula, primele doua servicii se cauta in paralel, echilibrand balanta in functie de diponibilitati. De aceea am si spus mai sus sa se rezerve 2-3 zile diferite. Alegerea se face cu cel putin 18-24 luni inainte de eveniment.
Serviciile Foto-Video – ca orice eveniment, poti avea totul perfect, daca ramai fara amintiri sau rezultatul este incomparabil cu investitia. Alegerea acestor servicii necesita timp (vizualizare, discutii, alte vizualizari, alte discutii … sau din recomandari). Si la recomandari trebuie sa fiti atenti, deoarece gusturile nu sunt intotdeauna asemanatoare.
In momentul in care esti sigur ca este ceea ce ti-ai dorit, incearca sa contractezi evenimentul. Tine cont ca nu esti unicul si oricand o poti lua de la capat cu cautarile. Atentie cum faceti prioritizarea serviciilor. Lucrand cu imagine vizuala, ulterior pretentiile cresc (ai cu ce compara) iar in timp calitatea serviciilor scade. Alegerea se face cu cel putin 12-18 luni inainte de eveniment.
ATENTIE – Cu cat lipsa acestor servicii se apropie de data evenimentului, cu atat prestatorii sunt mai „necautati” sau mai „piperati”. Daca evenimentul este intr-o perioada de varf din an – sambetele din lunile iulie, august, septembrie, timpul de cautare creste. Trebuie sa fiti constienti ca un serviciu de buna calitate, este cautat/ales din timp sau scump.
„Investiti exact atat cat considerati ca este de important”
Biserica – este importanta daca punem accent pe acest serviciu. De regula, toate bisericile sunt disponibile, orele de lucru facand diferenta intre ele. Este bine sa ca aspectul exterior si interior sa fie satisfacator (nu schele, pereti in lucru, etc), distanta pana la locatie dar si prezenta preotului ca si bun predicator. Un preot cu experienta si binedispus, aduce un plus la acest eveniment.
De regula, din simpla discutie cu fotograful/videograful puteti afla aceste locatii (este mai ales interesul lor sa fie o cununie reusita). Nu incercati sa credeti ca daca aveti 10 preoti o sa fiti mai „mantuiti”. Nu faceti decat sa complicati evenimentul si sa cresteti costurile (cad pe capul nasului). Un singur preot (mai ales daca este si apropiat de voi sau bun predicator) este suficient pentru ca rezultatul sa fie exceptional. Alegerea se face incepand cu luna ianuarie a anului evenimentului.
Aranjamentul floral, limuzina, bautura, invitatii, surprize … – sunt aspecte care tin atat de sezon (ce mai este la moda in momentul respectiv) cat si de complexitatea evenimentului. De regula, florile se aduc pe comanda in maxim 1-2 saptamani, masinile se gasesc libere fara probleme (toti avem o masina mai „speciala” printre invitati), bautura exista pe stoc oricand la depozitele specializate, invitatiile se „printeaza” in maxim 1-2 zile si se distribuie cu 2 luni inainte (toti stiu de eveniment, aceasta este doar confirmarea lui) iar surpizele le facem…daca mai avem bani pentru asa ceva. Este inutil sa iti alegi aceste servivii cu 10 luni inainte, si poate pana la eveniment nu mai sunt la moda. De regula, cu maxim 2-3 luni inainte este suficient pentru a alege aceste servicii (asta daca nu ne dorim un portocal autentic in mijlocul ringului … cu tot cu maimute in el ☺).
Primaria – este importanta pentru ca fara aceasta „diploma” nu putem merge mai departe. Aspectul este mai putin important, daca ne intereseaza doar actul (locatiile sunt standard de regula). Primaria depinde foarte mult de domiciliul nostru si nu neaparat de doleante. Alegerea orei evenimentului se face cu exact 10 zile calendaristice inainte de eveniment (nici mai mult, nici mai putin).
Exact cum am spus la inceput, prioritizarea serviciilor va aduce succes.
Este foarte important sa stim care sunt prioritatile si cand este timpul sa le alegem, astfel incat sa nu avem surprize. Nu o sa discut despre exact toate serviciile, pentru ca nu m-am ocupat de ele. O sa fac o clasificare prioritizarea serviciilor (nu discutam aici despre tinute, accesorii tinute .. care pot fi alese uneori chiar si in ultima zi).
Ca si o ordine aproximativa, prioritizarea serviciiilor se face astfel:
Restaurantul – locatia este foarte importanta, pentru ca este locul unde se vor cumula toate celelelte servicii. Aspectul si calitatea acestuia dau imaginea de ansamblu a evenimentului. Degeaba totul este perfect si te ploua in cap, este frig / cald, mancare de proasta calitate, departe de orice mijloc de transport, etc.
De regula este bine sa va „rezervati” 3-4 date la locatia dorita, astfel incat sa puteti alege si in functie de aspectul urmator. Aici se poate discuta si despre aranjamente (de regula au colaboratori). Alegerea se face cu cel putin 18-24 luni inainte de eveniment.
Formatia / D.J-ul – de regula, primele doua servicii se cauta in paralel, echilibrand balanta in functie de diponibilitati. De aceea am si spus mai sus sa se rezerve 2-3 zile diferite. Alegerea se face cu cel putin 18-24 luni inainte de eveniment.
Serviciile Foto-Video – ca orice eveniment, poti avea totul perfect, daca ramai fara amintiri sau rezultatul este incomparabil cu investitia. Alegerea acestor servicii necesita timp (vizualizare, discutii, alte vizualizari, alte discutii … sau din recomandari). Si la recomandari trebuie sa fiti atenti, deoarece gusturile nu sunt intotdeauna asemanatoare.
In momentul in care esti sigur ca este ceea ce ti-ai dorit, incearca sa contractezi evenimentul. Tine cont ca nu esti unicul si oricand o poti lua de la capat cu cautarile. Atentie cum faceti prioritizarea serviciilor. Lucrand cu imagine vizuala, ulterior pretentiile cresc (ai cu ce compara) iar in timp calitatea serviciilor scade. Alegerea se face cu cel putin 12-18 luni inainte de eveniment.
ATENTIE – Cu cat lipsa acestor servicii se apropie de data evenimentului, cu atat prestatorii sunt mai „necautati” sau mai „piperati”. Daca evenimentul este intr-o perioada de varf din an – sambetele din lunile iulie, august, septembrie, timpul de cautare creste. Trebuie sa fiti constienti ca un serviciu de buna calitate, este cautat/ales din timp sau scump.
„Investiti exact atat cat considerati ca este de important”
Biserica – este importanta daca punem accent pe acest serviciu. De regula, toate bisericile sunt disponibile, orele de lucru facand diferenta intre ele. Este bine sa ca aspectul exterior si interior sa fie satisfacator (nu schele, pereti in lucru, etc), distanta pana la locatie dar si prezenta preotului ca si bun predicator. Un preot cu experienta si binedispus, aduce un plus la acest eveniment.
De regula, din simpla discutie cu fotograful/videograful puteti afla aceste locatii (este mai ales interesul lor sa fie o cununie reusita). Nu incercati sa credeti ca daca aveti 10 preoti o sa fiti mai „mantuiti”. Nu faceti decat sa complicati evenimentul si sa cresteti costurile (cad pe capul nasului). Un singur preot (mai ales daca este si apropiat de voi sau bun predicator) este suficient pentru ca rezultatul sa fie exceptional. Alegerea se face incepand cu luna ianuarie a anului evenimentului.
Aranjamentul floral, limuzina, bautura, invitatii, surprize … – sunt aspecte care tin atat de sezon (ce mai este la moda in momentul respectiv) cat si de complexitatea evenimentului. De regula, florile se aduc pe comanda in maxim 1-2 saptamani, masinile se gasesc libere fara probleme (toti avem o masina mai „speciala” printre invitati), bautura exista pe stoc oricand la depozitele specializate, invitatiile se „printeaza” in maxim 1-2 zile si se distribuie cu 2 luni inainte (toti stiu de eveniment, aceasta este doar confirmarea lui) iar surpizele le facem…daca mai avem bani pentru asa ceva. Este inutil sa iti alegi aceste servivii cu 10 luni inainte, si poate pana la eveniment nu mai sunt la moda. De regula, cu maxim 2-3 luni inainte este suficient pentru a alege aceste servicii (asta daca nu ne dorim un portocal autentic in mijlocul ringului … cu tot cu maimute in el ☺).
Primaria – este importanta pentru ca fara aceasta „diploma” nu putem merge mai departe. Aspectul este mai putin important, daca ne intereseaza doar actul (locatiile sunt standard de regula). Primaria depinde foarte mult de domiciliul nostru si nu neaparat de doleante. Alegerea orei evenimentului se face cu exact 10 zile calendaristice inainte de eveniment (nici mai mult, nici mai putin).
Exact cum am spus la inceput, prioritizarea serviciilor va aduce succes.