Si totusi exista aceleasi servicii dar cu preturi diferite ?
Este o intrebare la care trebuie sa oferim si un raspuns. Ca orice persoana care investeste intr-un eveniment trebuie sa ne gandim si cat putem sa investim. Nu intotdeauna, daca investesti mult si rezultatul este exceptional, mai ales daca investitia.
Toti ofertantii de servicii (indiferent ca vorbim de foto, video, aranjamente, buchete, restaurante, etc..) incearca sa prezinte pachetul lor de servicii ca fiind unicat. Uneori nemaipomenit, nemaivazut, extraordinar, fara a tine cont de nivelul la care se afla cu acel serviciu in raport cu altele. Acordarea de bonusuri si reduceri care ulterior se constata ca nu sunt decat “imaginare”
Inainte de a alege un serviciu, trebuie sa punem bine in balanta cat de important este in raport cu celelalte servicii dorite si cat poate sau nu influenta acel eveniment. Binenteles ca cel mai important este daca ne dorim sau nu sa avem amintiri.
Pentru ca activez in domeniul foto-video, o sa fac o balanta a acestor servicii in raport cu altele.. Normal, foarte important este sa ne placa ceea ce vedem, constientizand ca ulterior si noi o sa avem aproximativ acelasi rezultat. Daca privim imagini la cineva si este exact ceea ce ne dorim, inseamna ca si rezultatul final ar trebui sa ne fie pe plac.
Din pacate, uneori trebuie sa fim vigilenti la astfel de „oferte”, pentru ca multe companii/persoane ofera servicii total diferite fata de „macheta”. De ce? Uneori nu ofera ei serviciile respective (trimit pe cine apuca la eveniment) ori sunt prezentate evenimente „extreme” – de lux. In general, dupa o vizualizare (de preferat un eveniment in totalitate atunci cand ceva chiar ne place) este bine sa discutati detalii cu ofertantul legate de toate aspectele ofertei.
O vorba spune „ce nu se spune nu se deduce”. Foarte multi ofertanti „ascund” intentionat anumite aspecte legate de lucru, astfel incat in momentul finalizarii sa nu existe „plangeri”. In alegerea serviciilor, trebuie sa tineti cont pe langa pret si de modul de lucru al prestatorului de servicii.
Ce inseamna asta?… modul cum se imbraca (nu cred ca vreti sa vedeti un fotograf in pantaloni scurti la eveniment), cum comunica (sa plictiseasca/enerveze invitatii), aparatura (aparatura nu te inlocuieste, dar te ajuta) si mai ales tehnica de lucru (sa nu fie in permanenta „deschizatorul de drumuri”) CONTEAZA. Sa discutam detaliat aceste aspecte:
Tinuta – este extrem de importanta la un eveniment, daca exista respect pentru acest eveniment. Poate unii o sa ma contrazica, ca le este mai comod, ca si asa nu apar in fotografii, etc. Dar nu cred ca este o placere sa vezi ca printre invitatii tai se plimba unul ca la plaja (este vorba de respectul pentru invitati si pentru eveniment).
Imaginea prestatorului arata cat ai investit in acel eveniment (vor cantari ulterior in „plic”). Toti suntem constienti ca daca invitatul s-a simtit bine si confortabil, si rezultatul este pe masura.
Comunicarea– este extrem de importanta in primul rand pentru dumneavoastra, ca si beneficiari directi. Fiind poate unicul eveniment din viata de acest gen, nu stiti toti pasii (nu aveti experienta necesara). Un prestator plictisit, arogant, plin de el si inexistent va mai trebuie ca sa fie totul „perfect”. In general ofertantii profesionisti evita astfel de „prestatii” dar mai sunt si exceptii, lucru ce se poate observa la o simpla discutie. Un zambet la prima intalnire inseamna extraordinar de mult la eveniment.
Aparatura– este importanta daca ne dorim rezultate peste medie. Nu doar experienta prestatorului conteaza, daca nu este ajutat si de aparatura. (M. Schumacher nu castiga de 7 ori titlul de campion la F1, daca mergea cu o masina de serie). Prestatorii profesionisti si in general cei peste medie investesc permanent in aparatura si in pregatire
Tehnica de lucru – este modul cum stie sa se adapteze situatiilor si particularitatii evenimentului. Daca se lucreaza dupa un tipar, niciodata rezultatul nu o sa fie pe masura.
Aceste aspecte pot face diferenta intre un prestator de calitate (peste medie) si unul de duzina, lucru ce intervine in rezultatul final. Incercati sa comunicati cu prestatorii, sa discutati cu ei toate aspectele necesare realizarii serviciului dorit si nu presupuneti lucruri nediscutate.